Startsidan    Tävlingsinfo    Banorna    Anmälan    Kontakt    Bilder    Resultat    Logga in

Härlövs IF klubbmärke

Härlövs IF

Kristianstads kommun-logotyp

Sparbanken Skåne-logotyp

Sport-Åke-logotyp

Conditori fantasi-logotyp

Stora Coop - logo

Umara-logotyp

Peneton-logotyp

Nöt-Creme-logotyp

Röda Korset-logotyp

VisitSkåne-logotyp
Skånes officiella turistguide

Nyheter 2013!

Resultatlista

Nu är resultatlistan officiell! (Klicka här!)
Nu är vi nästan helt säkra på att vi har hittat alla löpare som var med.

Tack för att ni kom!

/2013-06-10

Startlista

Nu finns det en startlista! (Klicka här!)
Men vi vågar inte dela ut nummerlappar idag heller - vi måste få förbereda nummerlapparna i lite lugn och ro underkvällen, sedan hoppas vi kunna få ett paket från Frankrike till Malmö under onsdagen, med nödvändiga detaljer till nummerlapparna... Hoppas att loppet blir minst lika spännande som det är att få rätt på alla detaljer!

/2013-06-04

Nytt tidtagningssystem = vissa problem...

Vi har köpt in ett nytt tidtagningssystem inför årets lopp, tyvärr blev leverensen kraftigt försenad, så vi jobbar som bäst på att lära oss hur det fungerar och så vågar vi inte dela ut nummerlappar innan vi är säkra på att det fungerar. Vi skulle ev kunna börja lämna ut ca 30 nummerlappar under tisdagen, men de som tänkt hämta nummerlappar i förväg hos Team Sportia får gärna lugna sig till onsdagen, då det också blir inspirationsföreläsning av Miranda Kvist 18-19 i butiken (city). Vi kommer att ställa iordning nummerlappsutdelningen under dagen, och finns på plats i butiken ca 15-16.30. (Sedan räknar vi med att vi delat ut alla nummerlappar som vi kan dela ut idag.)

Ny tävlingsinformation

Tävlingsinformationen är uppdaterad (Klicka här!)
Eller så hittar du länken under tävlingsinformation här på hemsidan också.

/2013-06-04

Utlottning av Salomon Trail Tour Tee!

Listan med vinnarna (Klicka här!)
Finns du med på listan? Skicka så snart som möjligt uppgift om vilken storlek du har på tröja, så att vi kan reservera din tröja.(Se kontakt här på hemsidan.)

Nyhetssammanfattning 24 maj!

- Ordinarie anmälan förlängd till på söndag 26 maj!
- Antalet anmälda har passerat förra årets 320 anmälda och vi tror på mellan 500 och 600 startande på Nationaldagen!
- Team Sportia i Kristianstad ordnar Trail-kväll den 5 juni, med inspirationsföreläsning av Miranda Kvist och fina erbjudanden i butiken (city).
- 12 km banan är nu justerad och rekad, så nu är andelen trail lika stor på alla banorna.
- Följ oss gärna på Facebook - det händer mycket nu inför loppet, och det kan även du se som inte är medlem på Facebook, så kolla gärna i rutan till höger här på sidan!

/2013-05-24

Provlöpning av banorna!

- Måndagar i maj (6, 13, 20 och 27) 18.00-20.00!
- Söndagarna före loppet (26/5 och 2/6) 10.00-12.00!
Samlingsplatsen är givetvis fd Bockatorpet. Vi börjar varje provlöpning med ca 30 min information eller inspiration! 20 maj har vi Helena Holck-Clausen (PT) som gäst och förhoppningsvis kan vi hitta fler intressanta gäster till de sista provlöpningarna.
Givetvis är även de som bara är lite nyfikna på att testa trail också välkomna att prova!

/2013-05-03

Utlottning av Salomon Trail Tour Tee!

- Alla anmälda före 1 maj deltar i utlottningen av 5 st tröjor!
- Alla anmälda före 10 maj deltar i utlottningen av 10 st tröjor!
- Alla anmälda före 20 maj deltar i utlottningen av 15 st tröjor!
Fler tröjor utlottas under dagen för själva loppet!
(OBS! Tröjan fås vid nummerlappsutdelningen och man kan "bara" vinna en tröja i utlottningarna.)

Utlottning 1 (2 maj), vi behöver en tröjstorlek på följande deltagare: Karolin Fjelkner, Andreas Persson (Antonskolan), Richard Cedergren, Ida Danielsson (Antonskolan), Jens Åkesson.

/2013-04-25

After Run Konsert

Nu har vi kommit så långt med planeringen att vi bokat in Anna Hertzman, med band för en timmes konsert efter loppet, så vi hoppas att alla löpare kan stanna kvar och lyssna på denna skånska ambassadör, för hon lämnar nog ingen oberörd av sin musik och sitt snack!
Välkomna!

/uppdaterad 2013-04-02

Banorna uppdaterade!

Nu är banorna uppdaterade till de banor som sprangs 2012 och dessa planerar vi använda 2013 också, utom 12 km som ska förlängas med de 300-400 meter som har saknats tidigare! Sedan kommer också andelen trail (små stigar och spår) att vara ganska lika för de olika banorna.

/2013-03-25

Nu kör vi!

Anmälan har öppnat för alla!

Du hittar information om hur anmälan går till på anmälningssidan, men vi erbjuder generösa grupprabatter i år.

- 20 % om gruppen är 5-9 löpare!

- 30 % om gruppen är 10-19 löpare!

- 40 % om gruppen är 20 löpare eller fler!

Vi planerar för ca 600 löpare, men hoppas att vi har plats för några fler om det skulle vara så!

Mycket av vår info, nyheter och tankar hittar du på Facebook - du hittar oss via rutan till höger här på sidan. Vi försöker givetvis att ha aktuell information också här på hemsidan, men du hittar klart mer på Facebook.

Välkomna!

/2013-03-20

Gott Nytt År!

Lite av nyheterna inför Salomon Trail Tour - Kristianstad 6 juni - Nationaldagen:

- Team Sportia kommer att vara en av Trail Tourens samarbetspartners - och det finns stora förhoppningar om att vi ska kunna ha försäljning på arenan.

- Anmälan kommer att ske på en central sida och förhoppningen är att öppna den för anmälan inom kort, men iaf innan våren är här.

- Vi jobbar på olika anmälningserbjudanden - för alla som anmäler sig och för de som anmäler många deltagare.

- Vi jobbar också på olika aktiviteter inför och ev efter loppet. Provlöpningar, föreläsningar och annat trevligt.

- Efter att Bockatorpet brann ner den 3 september (2012) har vi lite funderingar på hur det fungerar med arenan 2013 - men det löser vi på något sätt.

- Enda planerade justeringen på banorna är en förlängning på 12 km (11,6 km är ju faktiskt lite udda).

Vi räknar med att välkomna över 600 löpare ut i skogen och hoppas att du är en av dem!
/2013-01-01

Aktuella Nyheter